Sociale medier

Skal din virksomhed vises der, hvor folk er mest aktive?

I Danmark er vi godt med af brugen af de sociale medier, det kan bruges som “gratis” reklame og markedføring. De mest populære er:

Facebook – Næsten alle privatpersoner

LinkedIn – 1 mio. professionelle

Google+ – Endnu ikke slået helt igennem, men god til links

Twitter – En af sværvægterne i udlandet, i Danmark er flere og flere kommet igang med twitter.

Instagram – Et oplagt sted at reklamere med billeder af produkter samt diverse tilbud osv.

YouTube – Folk, der vil have en oplevelse eller blive klogere

 

Fordelen ved at  markedsføre og reklamere på de sociale medier, er at det er nemt og hurtigt at blive synlig som virksomhed / institutione / Klub . Man kan vælge selv at være meget aktiv – eller at reklamere på siderne. Nytmedie.dk har flere års viden omkring marksføring på de sociale medier.

Læs mere om de forskellige muligheder:

 

Facebook:

Antal Facebook-brugere i Danmark ca: 3,5 millioner

 

Facebook kort fortalt.

  • Den (endnu) mest benyttede sociale platform i Danmark
  • Forventning om tilstedeværelse på mediet
  • Meget information tilgængeligt om brugerne
  • Gode betingelser for interaktion og debat
  • Muligt at målrette kommunikation gennem sponserede indlæg
  • En kommercielt moden platform.

 

Da Facebook er blevet det største danske og verdens sociale medie, er der opstået en generel forventning om, at man som virksomhed er til stede på mediet. Alene af den grund bør man overveje at lave en Facebook-side.

Derudover bliver mediet i høj grad brugt som ‘søgemaskine’ og tilbyder et stort udvalg af kommercielle muligheder, som kan målrettes på baggrund af en bred vifte af informationer, som Facebook giver omkring sine brugere.

Facebook’s brugere er desuden vante til at navigere i det kommercielle ‘univers’, samtidig med at erfaringen på området efterhånden er stor, hvilket gør platformen kommercielt moden.

 


LinkedIn:

Antal LinkedIn-brugere i Danmark ca: 2 millioner

LinkedIn Kort fortalt.

  • Fagligt og professionelt fokus
  • God mulighed for spredning og deling af indhold
  • Velegnet til skabelse af troværdighed og thought leadership
  • Muligt at skabe opmærksomhed og autoritet gennem gruppe-diskussioner
  • Målrettede budskaber til udvalgte målgrupper.

 

LinkedIn adskiller sig fra andre sociale medier ved at have et professionelt og erhvert fokus. Så skal du ud og finde evt nye samarbejdspartnere, nye kollegaer eller vil udvide følgere med relevante branchefolk, er LinkedIn formentlig stedet at starte.

Platformen sikrer mulighed for at skabe thought leadership og autoritet inden for sit felt, idet man har mulighed for at skrive blogposts om sit fagområde samt dele berigende indhold med netværk, i diskussionsfora og i grupper.

På LinkedIn har man adgang til mange oplysninger om folks professionelle liv, hvilket sikrer målretning af budskaber over for nøje udvalgte målgrupper.

I forhold til andre sociale medier er der mulighed for stor organisk spredning af indhold, idet indhold deles med en persons netværk, hver gang man liker, deler eller kommenterer. Kort fortalt er Linkedin stedet hvor erhvers folk mødes.

 


Google+

Antal Google+ brugere i Danmark: ukendt

 

Google+ kort fortalt.

  • Få aktive brugere og dermed lidt støj
  • Fordelagtig ift. SEO i Googles søgeresultater
  • Effektivt til ”sted-søgninger” (i Google Maps).

 

Rigtig nange virksomheder benytter Google+ som en del af deres SEO-optimering, da Google+ har en masse SEO-mæssige fordele, da det er Googles eget produkt. Samtidig er Google+ et must ift. “sted-søgninger”, hvor man figurerer i Google Maps.

For mange fungerer Google+ primært som et SEO-værktøj, idet det, som det fremgår af navnet, er ejet af Google – Derfor er der mange, der oplever, at en forholdsvis lille indsats kan hjælpe i forhold til placering i søgeresultater.

Vi hos Nytmedie.dk ser os selv værende specialiester indenfor dette felt og har stor succes med vores Google+ / SEO projekter.

 


Twitter:

Antal Twitter-brugere i Danmark ca: 500.000

 

Twitter kort fortalt.

  • Mange influencers
  • Alle kan følge alle (og alle kan svare alle)
  • Kommunikationen foregår i realtid
  • Nemt at starte og deltage i diskussioner
  • Meget få restriktioner fra Twitters side
  • Interaktion med virksomheder og brands.

 

Twitter er et socialt medie, med få begrænsninger som er nemt og enkelt at komme i gang med at bruge –  Alle kan starte og deltage i diskussioner samt følge events, kampagner og lign. vha. hashtags.

Grundet Twitters form er det ‘tilladt’ at poste mere end på andre sociale medier, fordi interaktionen foregår i realtid.

På verdensplan er Twitter den anden største platform, hvilket er en rigtig god mulighed for at nå et eventuelt lokalt / internationalt publikum. Dertil skal det siges, at Twitter i højere grad bruges til at følge medier og brands sammenlignet med ex Facebook, hvilket er et godt udgangspunkt for os virksomheder.

 


Instagram

Antal Instagram-brugere i Danmark ca.: 800.000

 

Instagram kort fortalt.

  • God til at lave en historie via billeder og video
  • Hastigt voksende platform
  • Ingen marketing restriktioner.

 

Instagram er en af de hurtigst voksende medier med stigende antal brugere pr dag. Som giver god mulighed for at nå potentielle og specifikke målgrupper.

Instagram er et visuelt medie med billeder og videoer, som er effektiv til at vise, hvad der sker bag lukkede døre, som eksempel virksomhedskultur, events, medarbejdere, etc. Samt reklamere for produkter og tilbud osv.

Vi hos Nytmedie.dk ser Instagram som en meget overset social medie platform med ubegrænsede muligheder. Instgram er nem at arbejde med og kan integreres med de ovennævnte platforme.

 


YouTube

Antal YouTube-brugere i Danmark ca: 2 millioner

Youtube kort fortalt.

  • Lav en mere unik videopræsentation af din virksomhed.
  • Alle kender til youtube, og med få klik kan de finde netop din / jeres virksomhed.
  • Dine Youtube-annoncer gør dig mere synlig på internettet og skaber flere loyale kunder

 

Over 1 milliard brugere besøger hver måned Youtube. Youtube er den mest anvendte søgemaskine efter Google. En reklame med levende billeder og lyd, vil i de fleste tilfælde betyde langt større sandsynlighed for, at reklamen og dens budskab vil gøre indtryk og blive husket, sammenlignet med stillestående billedannoncer.

Desværre er annoncering med traditionel tv-reklame forbeholdt større virksomheder, med store markedsføringsbudgetter, og noget selv mellemstore virksomheder må acceptere, ofte er for stor en investering.

Det er her YouTube kommer ind i billedet med deres videoannoncering. Youtube er en fremragede platform til at lave noget ingen andre har på deres hjemmesider.

 

Vi bruger tit ordsproget: Kun fantasien grænser. OG det mener vi virkelig.

Har vi fanget jeres interresse så hold jer endelig ikke tilbage.
Ring og få et uforpligtende tilbud.

 

* Bruger antal er hentet fra: http://www.socialemedier.dk


Warning: Use of undefined constant kk - assumed 'kk' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/nytmedie.dk/public_html/wp-content/themes/one-page-express/footer-content-lists.php on line 50